MIKSI SUORATOISTO ON TÄRKEÄÄ PELIALALLE
Suoratoisto on mullistanut pelialan ja sen markkinat. Ajattomuus, helppo saatavuus ja mahdollisuus vaikuttaa, kehittyä ja ottaa osaa ovat tehneet pelialan toimijoihin suuren vaikutuksen miksi suoratoisto on kasvanut tärkeäksi pelialalle.
Peliala on kasvanut voimakkaasti apunaan suoratoisto
Pelien pelaaminen on muuttunut sen alkuajoista. Kuka muistaa mikä oli Amica, Commodore64, Gameboy tai yksinkertainen kolikkopeli baarin nurkassa. Nyt pelien pelaaminen on osa suurta globaalia liiketoimintaa, jossa liikkuu rahaa, uskomuksia ja uskomattomia tarinoita ja elinkaaria joka puolella mihin katsoo. Mukana on näyttelijöitä, kuuluisuuksia ja monen muotoisia hahmoja, joita missään muualla teollisuudessa ole nähty. Luomalla valtaisan mahdollisuuden tarjota kuluttajille viihdettä ja intoa olla mukana, ottaa osaa päätöksentekoon ja nauttia enemmän elämästä kuin koskaan aikaisemmin.
Samalla on kasvanut moni muu toimiala. Suurimpana suoratoisto, jolle on enemmän tunkua kuin koskaan aikaisemmin. Alan mahdollisuuksien ollessa rajattomat, on pelialan toimijoiden näkemykset rajautuneet suoratoiston hyödyntämiseen luovuutta parantaen, pelaamisen nautintoa kehittäen sekä oppimista lisäten.
Rahapeliala on valjastanut suoratoiston kasvuunsa
Verkkopelaamisen merkitys on lisännyt suoratoistopalvelun potentiaalia, ja on aloja, jotka ovat hyötyneet internetin tulosta. Rahapelialan sopeutuminen digitaaliseen maailmaan on avannut monia mahdollisuuksia, joita on hyödynnetty esimerkiksi nettipokerin kaltaisilla aloilla, jotka ovat kasvaneet räjähdysmäisesti internetin myötä. Mahdollisuus suoratoistoon on antanut heille mahdollisuuden luoda täydellisen skenaarion, jotta käyttäjä voi tuntea olonsa mukavaksi ja lisätä myös pelaajien näkyvyyttä.
Tämä on myös edistänyt itse henkisen urheilun kasvua ja luonut erilaisia muunnelmia, kuten Omaha-poker, joka on nykyään yksi suosituimmista muunnelmista, jossa pelaajalle jaetaan 4 korttia ja 5 korttia asetetaan pöydälle, ja pelaajan on muodostettava paras mahdollinen korttipakka pitämällä kaksi korttia kädessään ja kolme korttia pöydällä. Epäilemättä suoratoisto on edistänyt uhkapelialaa tarjoamalla tietoa ja vaihtoehtoja käyttäjälle, joka voi joka päivä nauttia laajemmasta valikoimasta uhkapelejä.
Pelaamisen nautinto ja arvomaailma ratkaisevat jotain suurempaa
Peliala ja pelialan toimijat ovat jääneet pysyäkseen suoratoistoon. Elinkeino, kuten pelivalmistajat, messut ja vaikuttajat ovat saaneet lisää virtaa pelien ja pelaamisen vahvistumisesta suoratoistossa. Syy löytyy vaikutusvallasta ja mainekuvan kehittämisestä, joka on tärkeää pelialan toimijoille ja suoratoistopalveluiden sponsoreille.
Siinä missä jokainen rakentaa oman mielikuvan siitä mitä suoratoistopalvelusta hakee, syvempi merkitys osallisuudesta on aina yksilöllinen. Mukana on laaja kirjo yhteiskunnan edustajia, tilapäisen viihteen kuluttajia, parrasvaloihin hakeutuvia ja uutta uraa etsiviä. Kaikki haluavat osaksi hetkellistä kuuluisuutta. Kuten pelien ja pelaamisen ideologiaan on on aina kuulunut, tuomalla esiin jotain uutta ja säilömällä vanhaa, jolla ratkaista suuria kysymyksiä ajankäytön ja viihteen konsortiosta. Kuulua yhteen ja tuntea hetkellisiä onnistumisen tunteita. Merkittävää tässä on ollut ettei kuluttajille ole ollut väliä missä roolissa toimit.
Kaikki tulevat hyötymään. Kaikki saavat oman päivittäisen annoksen materiaalista. Pidit hauskaa, tuotit uusia elämyksiä, sponsoroit tapahtumia tai rakastat kuluttajana ja innokkaana pelien ja pulmien ratkaisijana vain suoratoistoa.
Suoratoisto auttaa oppimaan, kun pelaaminen auttaa juurruttamaan taitoja
Suoratoisto on erinomainen lähde oppimisen kehittämiseen että muistin, aivotoiminnan ja keskittymiskyvyn parantamiseen. Suoratoisto on havaittu parantavan myös monia välttämättömiä taitoja, joilla edesauttaa menestymistä markkinoilla, rakentaa uraa, henkilökohtaista kasvua ja vahvistamaan tulevaisuuden odotuksia ja kilpailukykyä, jotka ovat kaikki tärkeitä elementtejä jokaiselle kansalaiselle.
Yhä useammalle on kasvanut muutoksessa mahdollisuus tulla mukaan ja tehdä peleistä ja pelaamisesta nautinnon arvoista. Kehittää omia taitojaan, oppimaan uutta ja tehdä vaikutus muihin ihmisiin juurruttamalla taitoja, joita muuten kansalaisille ei yhteiskunnassa ole tarjottu mahdollisuutta kerryttää. Samanlaisia uutisia on markkinoilla esiintynyt.
Pelaamista koskevia uhkakuvia on kuvattu johtuvan vanhoista uskomuksista. Uskomukset ovat monilta osin harhaanohtavia, koska kuluttajista yli puolet pelaavat ja kuluttavat suoratoistoa päivittäin ja näkevät saavan siitä lisäarvoa itselleen. Esimerkiksi Liikenne- ja viestintäviraston tutkimus havaitsi kansalaisten suurimpana mediana suoratoistopalvelut kun toisaalla vahvistetaan uskomuksia siitä, että pelaaminen vahvistaa kielitaitoa, parantaa havaitsemis- ja reaktiokykyä, sosiaalisten tilanteiden ja tunnetaitojen opettelua sekä pettymyksen sietämistä samalla tavalla kuin muutkin leikit tekevät ihmiselle iästä riippumatta.
Luovuuden rajat suoratoistossa ovat rajattomat
Suoratoisto on kasvanut ainoaksi tuotteeksi, jota voi kuluttaa toistuvasti ja sen pariin palata ilman merkittävää sitoumusta. Idean monistaminen on tullut vasta siinä vaiheessa tärkeäksi, kun haluamme olla osa jotain suurempaa liikettä. Siihen suoratoisto on vastannut tuomalla mukaan pelialan.
Suoratoiston avulla otetaan kantaa, yhdistetään luovasti polttavia puheenaiheita sekä kehitetään hahmoja, joita muistetaan pitkään. Kaikki tämä on suunnitelma pitää suoratoisto ajattomana viihteenä, jonka modernit pelialan markkinat ovat havainneet tärkeänä työkaluna itselleen. Sellaiset pelit, kuten Leisure Suit Larry – Wet Dreams Don’t Dry ja Grand Theft Auto – San Andreas muistuttavat pelialaa koskevasta murroksesta. Viihdettä, jotka purkavat kliseitä, herättävät mielenkiintoa sekä kyseenalaistavat normaalia ja tarkoituksenmukaisuutta. Molemmat loistavaa materiaalia suoratoistoon vielä tänäkin päivänä. Rikkomalla taiteen rajoja, puhuttamalla, naurattamalla sekä herättämällä mielenkiintoa yksilölliseen kehittämiseen sekä ajatusten tasolla että ilman. Ensiksi tuottamalla jotain mielenkiintoista ja hauskaa ja vasta sitten jotain mihin voi samaistua ja monistaa.
Tällaiset pelialan kuningasideat nostavat kissan pöydälle lähes samalla tavalla kuin suoratoisto tänään, mutta nopeammin ja tehokkaammin kuin mikään muu palvelu verkossa. Tarinat koostuvat osallisuudesta, ongelmien ratkaisemisesta ja uusien ideoiden ja ajatusten kehittämisestä, joita ajan kuluessa yhdistetään yksilölliseen suoritumiseen ja henkiseen kasvuun sekä nuorena että aikuisena.
Mihin päädymme pelialalla ilman suoratoistoa
Pelialan mestareita ovat olleet aina ne toimijat, jotka muistetaan vuosikymmenien jälkeen. Vastaavasti suoratoistossa vaihtuvuus ja innovatiivisuus ovat olleet alan polttavia termejä, missä tärkeämpää on ollut selventää reittiä pelaamisen saloihin kiinnostavasti. Mihin sitten ajautuisimme ilman pelialan läsnäoloa suoratoistossa. Sitä on vaikea sanoa, mutta uskomuksen mukaan yhä useampi pelaamisesta ja suoratoistosta kiinnostunut kehittää itseään ja löytää viihteestä muutakin kuin vain mahdollisuuden kuluttaa aikaa.
Siihen suoratoisto tarjoaa parhaan vastauksen. Ilman suoratoistoa pelaaminen palaisi juurilleen, omaan pimeään nurkkaan ilman sosiaalista ulottuvuutta. Emme me sitä halua!
Leave a Reply